I'm proud of the choices i made

Idag är en sån där dag, jag kan ta handen på hjärtat och ärligt säga att jag är stolt över det jag gör i mitt liv.
För helt ärligt, hur många 16 åringar pendlar 4 mil för att ta sig till skolan, med andra ord gymnasiet som kräver minst tio gånger mer än högstadiet? Och även håller igång inom en sport, som kräver flera timmar varje dag och dessutom jobb under vardagar. Jag tror inte procentvärdet är stort där om vi kollar målgruppen mellan 15-17 år.

Jag vet hur väldigt många i min målgrupp som festar varje helg för att vilja uppnå ordet att "att ha kul" och struntar i plugget i veckorna, för "dom orkar inte". Jag säger inte detta liv är fel, men jag som är så pass målmedveten och har enormt höga krav på mig själv, för att jag vill lyckas. Skulle aldrig vilja ha mitt liv så.

Jag vet även att hålla igång så många projekt och saker, som jag gör i mitt liv är svårt och väldigt krävande, både fysiskt men även psykiskt. Men trots dom dagar jag vill bara lägga mig ner och gråta för att jag ha valt att ha så mycket i mitt liv, så ger jag aldrig upp. För vi alla har väl dåliga dagar trotsallt?
 
Jag stiger upp klockan 05.00 ca 4 dagar i veckan, för att ta mig till skolan och för att sedan komma hem runt 17.00 Alltså 12 timmar varje dag lägger jag ner på att ta mig till skolan, vara där och ta mig därifrån. Dom andra 12 timmarna som återstår av dygnat tillbringar jag i stallet,plugget och även några timmars jobb varje torsdag och fredag. I detta försöker jag även träffa kompisar och hinna sova iaf 6 timmar. Och dessutom träna & hålla mig nyttig inom matdelen.
 
Trots jobbet är med andra ord slavjobb, så är det värt det i mitt liv just nu. Jag vill ha dom pengarna för kunna köpa dom där dyra skorna ena månaden eller kanske hinna med en fika och bio på lördagkvällen med en vän.
 
Sammasak är det inom hästvärlden, i veckan åkte Ulisco hem efter jag ridit han i 3 månader åt några.
Vilket jag är väldigt glad över att få den chansen, att få den tilliten att få ta hand om och rida en annans häst. Trots det betydde att jag tog bort två timmars sömn på veckodagarna ibland, Så fick jag utvecklas inom ridningen och även tjäna en slant. 
 
Precis lika nöjd jag är över valen ovan jag skrivit om som jag har valt att ha i mitt liv. Så är jag minst lika nöjd över att jag sa ja till att åka iväg för att tävla en ponny jag aldrig suttit på imorgon. Det är såna saker som hjälper sin utveckling om att bli bättre, att man vågar ta chanser. Och man bygger samtidigt upp bra möjlighet för en för framtiden med alla dessa människor man omringar sig med.
 
Nu ska jag sätta mig och plugga igen, klockan 22 på en lördagkväll trots jag redan pluggat 4 timmar idag. Men som sagt jag behöver inte dom där festkvällerna för att upp nå ordet kul. Jag är så otroligt nöjd med det jag har endån, trots jag tar bort timmar med vänner i veckorna för att jobba. Men i framtiden kommer det löna sig något enormt. 
 
Idag är en sån dag jag mår bra, En sån dag jag älskar att leva de såkallade livet.

Postat av: Olivia Magnusson

Du är hel grym min vän, verkligen på riktigt! Tycker om dig så himla himla mycket gos, du vet att jag alltid är här om det är något. Puss och kram skumbanan, ses imorgon ♥♥

2013-10-06 @ 19:24:32
URL: http://oliviasfotoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback